Porządek obrad
1.
Otwarcie II sesji Rady Gminy.
3.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
5.
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami.
6.
Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami oraz z wykonania uchwał Rady Gminy.
7.
Sprawozdanie Przewodniczących stałych Komisji Rady Gminy z pracy w okresie między sesjami.
8.
Omówienie projektu budżetu gmina na rok 2019.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego Programu Współpracy Gminy Pruszcz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2019r. ( omówienie wyników konsultacji).
10.
Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości podatku rolnego od 1 ha przeliczeniowego w roku 2019 na obszarze gminy, ustalenia warunków zwolnienia od podatku rolnego gruntów, na których zaprzestano produkcji.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości w 2019 roku.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2019r.
14.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z gruntów stanowiących własność gminy.
15.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Pruszcz.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zniesienia form ochrony z 7 drzew - pomników przyrody w granicach administracyjnych Gminy Pruszcz.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad wypłacania diet oraz zwrotu kosztów podróży radnym Rady Gminy Pruszcz.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla sołtysów z terenu Gminy Pruszcz.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Pruszcz na lata 2019 – 2023”.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej Gminnego Ośrodka Rehabilitacji w Pruszczu.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw ulic w Pruszczu.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2025.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Pruszcz na 2018 rok.
25.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia na rok 2018 Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii.
26.
Sprawy różne, w tym wnioski i informacje.