Porządek obrad
1.
Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej.
3.
Przedstawienie porządku obrad.
4.
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami.
5.
Sprawozdanie Burmistrza z pracy w okresie między sesjami oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
6.
Sprawozdanie Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej z pracy w okresie między sesjami.
7.
Raport o stanie Gminy Pruszcz:
a)
Przedstawienie raportu o stanie Gminy Pruszcz za rok 2024,
b)
Debata nad raportem o stanie Gminy Pruszcz za rok 2024 (radni, mieszkańcy),
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Miasta i Gminy Pruszcz.
8.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pruszcz za 2024 rok:
a)
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Pruszcz za 2024 rok,
b)
Sprawozdanie finansowe za 2024 rok,
c)
Informacja o stanie mienia komunalnego Gminy Pruszcz według stanu na dzień 31 grudnia 2024 roku,
d)
Uchwała Nr 10/S/2025 Składu Orzekającego Nr 9 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 23 kwietnia 2025 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Pruszcz za 2024 rok,
e)
Opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Pruszcz o wykonaniu budżetu Gminy Pruszcz za 2024 rok,
9.
Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu oraz udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Pruszcz za 2024 rok:
a)
Stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Pruszcz w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz za 2024 rok,
b)
Uchwała Nr 3/Kr/2025 Składu Orzekającego Nr 9 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 9 maja 2025 r. w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Pruszcz w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz za 2024 rok,
d)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu,
e)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Pruszcz z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu członka Rady Sołeckiej sołectwa Gołuszyce i zarządzenia wyborów uzupełniających.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawiania na okres 10 lat, części nieruchomości oznaczonej nr ewidencyjnym: 77 obręb Luszkówko, stanowiącą własność Gminy Pruszcz.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta Pruszcz.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Pruszcz.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej Gminny Ośrodek Rehabilitacji w Pruszczu za rok 2024.
15.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu świadczenia usług transportowych „DOOR-TO-DOOR” dla osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności oraz wykluczonych komunikacyjnie z terenu Gminy Pruszcz.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025 – 2036.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Pruszcz na 2025 rok.
18.
Stanowisko Rady Miejskiej Pruszcz w sprawie mandatu radnego.
19.
Wolne wnioski i informacje.