Porządek obrad
1.
Otwarcie XII sesji Rady Gminy.
3.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
5.
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami.
6.
Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami oraz z wykonania uchwał Rady Gminy.
7.
Sprawozdanie Przewodniczących stałych Komisji Rady Gminy z pracy w okresie między sesjami.
8.
Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy za I półrocze 2019r.
9.
Informacja Prezesa Spółki Komunalnej „Błysk” w Pruszczu z funkcjonowania Spółki oraz realizacji zamierzeń inwestycyjnych w roku 2019 w zakresie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.
10.
Przedstawienie opinii przez przewodniczącego Zespołu do wyboru ławników na lata 2020-2023 dotyczącej wyników weryfikacji dokumentacji złożonej przez kandydatów do pełnienia funkcji ławnika.
11.
Stanowisko Rady Gminy w zakresie przedstawionej opinii (dyskusja).
12.
Podjęcie uchwały w sprawie pozostawienia bez dalszego biegu zgłoszeń kandydatów na ławników do sądów powszechnych na kadencję 2020-2023, niespełniających wymagań formalnych.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Bydgoszczy o informację na temat kandydata na ławnika sądowego.
14.
Opinia Komisji Skarg , Wniosków i Petycji w sprawie propozycji załatwienia wniosku kierowanego przez mieszkańców miejscowości Pruszcz do Rady Gminy Pruszcz.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie uznania wniosku mieszkańców miejscowości Pruszcz za zasługujący na uwzględnienie.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji skargi na działanie organu wykonawczego Gminy Pruszcz.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/13/18 z dnia 29 listopada 2018r. w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Pruszcz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 rok o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2019r.
18.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Pruszcz na lata 2017-2023.
19.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu i osób uprawnionych do udzielenia ulg.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości w miejscowości Konstantowo gmina Pruszcz.
21.
Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z gruntów stanowiących własność gminy.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg w miejscowości Pruszcz i Luszkowo do kategorii dróg gminnych.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw ulic w Pruszczu.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Punktu Przedszkolnego „Uśmiech dziecka” przy Szkole w Zbrachlinie.
25.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Zbrachlinie.
26.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli.
27.
Podjęcie uchwały w sprawie odwołania dyrektora Gminnego Ośrodka Rehabilitacji w Pruszczu.
28.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2019-2027.
29.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2019.
30.
Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Pruszcz.
31.
Wolne wnioski i informacje.