Porządek obrad
1.
Otwarcie LXVI sesji Rady Miejskiej;
3.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad;
4.
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji;
5.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami;
6.
Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy z pracy w okresie między sesjami oraz z wykonania uchwał Rady Miejskiej;
7.
Sprawozdanie Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej z pracy w okresie między sesjami;
8.
Przedstawienie przez Burmistrza Miasta i Gminy raportu o stanie Gminy Pruszcz za rok 2023;
9.
Debata nad raportem o stanie gminy ( radni, mieszkańcy);
10.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Miasta i Gminy Pruszcz ;
11.
Przedstawienie sprawozdania finansowego gminy za rok 2023 ( skarbnik gminy);
13.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Pruszcz za 2023 rok;
14.
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2023 z uwzględnieniem informacji o stanie mienia komunalnego ( skarbnik gminy);
16.
Przedstawienie przez skarbnika gminy opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2023;
17.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pruszcz za 2023 rok;
18.
Stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej;
19.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej dot. działań podjętych w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy;
20.
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dot. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej;
22.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia za rok 2023 absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Pruszcz;
23.
Informacja Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w sprawie oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2023;
24.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej dla Gminy Pruszcz na lata 2024-2030;
25.
Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania ;
26.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Świętego Jakuba Apostoła w Niewieścinie;
27.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Trójcy Świętej w Pruszczu;
28.
Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego powierzenia gminie realizacji zadania dotyczącego utrzymania grobów i cmentarzy wojennych;
29.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej na rzecz Miasta Bydgoszczy;
30.
Podjęcie uchwały w sprawie rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ulic: Jesionowa, Polna i Witosa w miejscowości Pruszcz
31.
Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ulic: Jesionowa, Polna i Witosa w miejscowości Pruszcz
32.
Podjęcie uchwały w sprawie uzyskania dofinansowania i wybudowania kompleksu sportowego typu Orlik w miejscowości Bagniewo i miejscowości Gołuszyce
a)
Stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
33.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2024-2033;
34.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Pruszcz na 2024 rok;
35.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej, Wiceprzewodniczących Rady i Przewodniczących stałych komisji Rady Miejskiej z działalności w mijającej kadencji 2018-2024;
36.
Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy Pruszcz z działalności w mijającej kadencji 2018-2024;
37.
Wolne wnioski i informacje;